USA: ZAUFANIE KONSUMENTÓW ROŚNIE W STYCZNIU, ALE MOŻE NIE PRZEŁOŻYĆ SIĘ NA WZROST WYDATKÓW – WELLS FARGO

Dane opublikowane w piątek pokazały, że zaufanie konsumentów znacznie wzrosło w styczniu, wynika ze wstępnego raportu Uniwersytetu Michigan. Analitycy z Wells Fargo zauważają, że styczniowy wynik zaufania konsumentów wynoszący 6 ,6 jest najwyższy od roku. Pocieszające jest dla nich złagodzenie frontu inflacyjnego i rosnące płace, ale ostrzegają, że nadal złe warunki zakupowe sugerują, że optymistyczne nastroje wyrażone w tym raporcie mogą nie przełożyć się na wzrost wydatków. Kluczowe cytaty: „Konsumenci mogą nie czuć się dobrze ze swoimi finansami, ale z pewnością są mniej zmartwieni niż wtedy, gdy cena benzyny przekraczała dolary za galon, a wzrost płac nie nadążał za inflacją. Obecne szacunki dotyczące finansów osobistych wzrosły o 16 procent, do 8 procent .miesięcznie wyższe dochody i dzięki wolniejszej inflacji… i ożywienie na giełdzie też na pewno nie zaszkodziło. „Euforia nie rozprzestrzeniła się na rynek mieszkaniowy. Warunki zakupu domów nieznacznie się poprawiły, ale nadal są bliskie najniższych poziomów w historii. Gdzie indziej warunki zakupu poprawiły się nieco w styczniu, być może dzięki niedawnej inflacji, ale większość gospodarstw domowych nadal uważa, że ​​jest źle . czas na zakup ważnego przedmiotu gospodarstwa domowego lub pojazdu. Uważamy to za znak, że wyższe koszty finansowe mają wpływ na zakup tych tradycyjnie większych przedmiotów. Mówiąc najprościej, pozytywne nastroje w tym raporcie nie koniecznie przełożyć się na wzrost wydatków. „Dane o cenach konsumpcyjnych w okresie świątecznym pokazały oznaki, że inflacja nadal spada, co sugeruje, że Fed złagodzi zaostrzenie polityki monetarnej na następnym posiedzeniu politycznym 1 lutego, decydując się na podniesienie stopy funduszy federalnych o zaledwie 25 punktów bazowych”.

Bartłomiej Cieśla

Learn More →

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.